memorY 2008

Friday, May 28, 2010

BeraKhir segalaNya.....

keadaaN bile exaM nk berMUla

seminggu ini merupakan saat paling terUk yang dialami oleh pelajar IPG. Peperiksaan akhir semester diadakan secara MaraTHon Tanpa henTi ini sangat meletihkan dan Paling dirasai oleh pelajar jurusan Matematik dan Sains ,yang mana kertas matematik 1 dan matematik 2 hanya "berjiran" sahaja.

apapun keletihan yang dialami, inilah suka duka yang perlu ditempuhi oleh insan yang berada Di IPG ni....bagi awokbola, peperiksaan ini tidak memberi sebarang tekanan namun isu berkaitan Malam KebudaYaan 2010 yang sangat memenatkan dan menyentap hati kaca seorang lelaki.

Malam kebudayaan tu dipertanggungjawabkan sepenuhnya kepada awokbola dan geng2 kolej kediaman Ibn Majid untuk di anjurkan. Hati mana yang tidak perit pabila majlis anjuran kita dikatakan malam yang dipenuhi syaitan dan kelalaian. bukan untuk menjadi "BATU API",(seperti yang dilontarkan oleh seorang muslimah pada awokbola)tapi sekadar luahan hati yang terbuku di hati ini.

semoga kita semua mengambil iktibar drpd peristiwa yg berlaku dan jadikan ianya sebagai pengalaman yang mematangkan kita sebagai seorang muslim dan guru pada masa hadapan.

Awokbola harap isu ini tamat disini sebagaimana tamatnya peperiksaan akhir semester ini.

Semester baru akan menyajikan pengalaman baru apabila awokbola ditempatkan di Sekolah Kebangsaan Kampung Raja untuk latihan praktikum. Semoga sekolah baru ini akan memberikan seriu pengalaman sebelum awokbola bergelar seorang GURU pada 2012,Insyaallah.

4 comments:

syazwan safwan said...

Mak aih...
awok bola kata hanya Math dan Sains mcm susah..
subjek PJ lagi susah...huah3

Mr_17 said...

ye la...pj paling susah skali..dh la se paper je..susah jgk kew...

sohonyangberguna said...

nak semak kertas soalan lagi susah dari menjawab soalan

Mr_17 said...

klu nk semak, ade 2 je...btol ngn saloh..susah ke ek???