memorY 2008

Wednesday, May 12, 2010

IPsuM fC bergabUng kembaLi



Karnival iMetro zon Selatan 2010 yang berlangsung di Sports Prima, Johor Bharu pada 8-9 mei 2010 telah menyatukan kembali IPSUM Fc. Kami telah menyertai karnival bertaraf 5 BINTANG ini dengan satu pencapaian yang membanggakan bagi pasukan kami.

Kami telah sampai ke pusingan ke5 selepas menumpaskan jagoan2 ternama dari negeri johor seperti Malinda Fc yang ditaja oleh Sports Prima sendiri. Lebih membanggakan kami mengalahkan mereka dengan jaringan 3 berbalas 0.

Disangka panas sampai ke petang tapi Hujan ditengah hari. Kecemerlangan yg kami pamerkan sejak perlawanan peringkat kumpulan akhirnya tamat pada Pusingan ke5. Kami bertemu Gelombang Fc ( ditaja oleh Gelombang Global, syarikat yang berpengkalan di kemaman) yang merupakan N.Johan Karnival ini dengan jaringan 3-o. Kekalahan ini memang menghampakan kami kerana kami hanya selangkah sahaja lagi untuk layak ke Grand Final di Kuala Lumpur.

Namun begitu, kami masih berbangga kerana menamatkan saingan dalam kelompok 16 pasukan daripada 244 pasukan yang bertanding.

kami megucapkan jutaan terima kasih kepada Hafizi Basri dan bOkhari Hussin yang sanggup mengeluarkan belanja sepanjang kami berada di JohOr. Mereka merupakan bekas pemain IPSUM fc dan turut beraksi untuk kejohanan ini. Terima kasih juga diucapkan Buat Aizat zulkifli atas tajaan penginapan kami selama 4 hari 3 malam.

Ceritera Kami daripada Besut ke Johor:


Bob, 'sponsor' kejohanan ini...

Hafizi dan isteri yang banyak berkorban untuk IPSUM FC


Penyeri kejohanan futsal metro


Bila dah kalah, berhibur la plk...

Disini kami bermula....

setelah berusaha, kami bertawakal padaNYa

Bersantai sebentar Di teLuk cempedaK, kuantan
"suasana pkul 2 pagi''

"top-up" tenaga kat Tc



No comments: