memorY 2008

Sunday, August 22, 2010

TamatLah ePisod 2- "Sir RemY" the MoVie


19 Ogos 2010 menjadi hari terakHir aku bergelar CikGu bagi taHun Ini...banyak pengalaman dan Ilmu yang aku timba sepanjang 2 Bulan ini.. Setelah 2 kali menjalani praktikum, jiwa seorang guru mulai meresap dalam Jiwa aKu nie...kalau dlu aku masuk maktaB tanpa Jiwa seorang guru tapI kinI aku Bangga Menjadi bakal Guru.

Setelah selesai praktikum kali ini, aku sedari byk lagi kelemahan diri yang perlu dibaiki untuk menjadi Guru yang berkualiti. Kelemahan ketara yang perlu diperbaiki ialah emosi dan psikologi kanak2. Ilmu itu perlu didalami sepenuhnya agar tindak tandukku selepas ini tidak dipengaruhi oleh emosi dan bertindak secara profesional dalam keputusan yang di Buat.

Sekolah Kebangsaan Kg Raja menjadi medan latihanku yang menyediakan pengalaman yang menarik serta murid yang berpotensi untuk cemerlang di masa hadapan. semoga pada tahun mendatang, aku menjadi semakin matang dalam bidang ini agar niat suci ini mendapat balasan daripadaNYA.






















No comments: