memorY 2008

Thursday, March 4, 2010

BerlaMbak laGi ada....

Cerita ini bermula setelah 3 orang yang selamat dari kapal terbang terhempas dilautan. Mereka bertiga selamat setelah berenang kesebuah pulau dan diselamatkan oleh sebuah helicopter persendirian yang melintas dipulau tersebut. Ketiga2 mereka terdiri dari rakyat Amerika 1 Malaysia 1 dan indon 1.


Semasa dalam penerbangan itu, orang Amerika terlihat buah apple di atas meja, lalu dikunyahnya buah apple itu.Akan tetapi, orang amerika itu sekali gigit sahaja buah apple itu kemudian terus buang ke luar tingkap, kononnya nak menunjuk-nunjuk . Bila ditanya apasal gigit sekali terus buang dan dengan selamba dia jawab kat negeri dia berlambak-lambak buah apple mcm ni...


pastu orang indon ni Nampak rokok kretek lalu dihisap nya sekali sedut..terus buang ..diambil lagi sebatangrokok. hisap sekali sedut terus dibuang keluar sambil berkata "loeh ...NGAK apa kat negeri gue banyak benda ni.." dan habis je dia bercakap dengan tak semene-mena orang Malaysia ni terus tolak dia keluar.


terkejutlah orang amerika tu !!!! kenape kamu tolak dia ???

“Don`t worry sir” kat negera saya bersepah lagi diorang tu”


p/s: kesimpulannya, kehidupan mengajar kita erti bersyukur dan kesederhaan merupakan lambang kesempurnaan iman. Usahlah kita terlalu bermegah dengan apa yang kita ada kerana tiada yang kekal melainkan Yang Maha Esa...

2 comments:

Cik Saerah said...

kat maktab saya banyak padang~~~

Mr_17 said...

ahhaha....kat dlm pc saya lagi byk padang...sbb ade pEs2010..hahaha